Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden Odamıza iletilen 09.02.2021 tarihli ve 34221550-263-1270 sayılı yazıda, ülkemiz ihracatının değer bazında %30’unun gerçekleştirildiği uluslararası karayolu taşımacılık sektörünün, yurtdışında yetersiz geçiş belgesi kotaları, mod ve güzergah dayatmaları, geçiş ücretleri gibi engellerle karşılaştığı belirtilmektedir. Bununla birlikte, Avrupa’ya yönelik ihraç taşımalarımızda en önemli çıkış noktası durumundaki Kapıkule’de araç yoğunluğu nedeniyle yaşanan beklemeler ve gecikmelerin taşımacılık ve dış ticaretimizde zaman kayıplarına ve maliyet artışlarına yol açtığı, ihraç ürünlerimizin uluslararası alanda rekabet gücünü zayıflattığı ifade edilmektedir. Dolayısıyla, karayolu taşımacılığında kullanılacak alternatif güzergah ve rotaların her geçen gün önem kazandığı belirtilmektedir.
Bu kapsamda yazıda, 03.02.2021 tarihinde faaliyete başlayan Karasu-Köstence (Romanya) ve 07.02.2021 tarihinde seferlerine başlanan Alsancak-Terragona (İspanya) Ro-Ro hatlarının karayolu taşımacılığında yaşanan sorunlara önemli çözüm alternatifleri oluşturacağı öngörüldüğü; bu sayede, özellikle Avrupa’ya yönelik ihracatımızda bazı dönemlerde yaşanan sıkıntılarda azalma yaşanacağı düşünüldüğü dile getirilmiştir.
-
KOLAY İHRACAT PLATFORMU
16-07-2020
-
YERLİ ÜRETİM Logosu Kullanımı
16-07-2020
-
DEVLET DESTEKLERİ
16-07-2020
-
SÖZLEŞMELİ PERSONEL ALIM İLÂNI
16-07-2020
-
2020 Yılı Askıya Alma İşlemleri ile İlgili Üyelerimize Önemli Duyuru
16-07-2020
-
E-TİCARETTE “GÜVEN DAMGASI”
24-07-2020
-
KOLAY İHRACAT PLATFORMU
31-08-2020
-
LETONYA ONLINE İKİLİ GÖRÜŞMELER
31-08-2020
-
Destek Yönetim Sistemi (DYS) ile Başvuru Zorunluluğu Başlıyor
31-08-2020
-
“%100 TATARİSTAN” ONLINE ETKİNLİĞİ
31-08-2020